1/1 -15 skrev jag en lista för året, låt oss gå igenom listan punkt för punk och se om jag har lyckats med någonting.

BÖRJA PODDA. asså jag å j har pratat om i över ett halvår att vi ska börja podda. mycket är vi, men vi är fan inte snabba. men i februari kör vi igång. har vi 5 lyssnare så är vi glada. (har ni ideer om saker vi kan prata om, så kommentera!!!)
Nej nej, detta har vi inte lyckats ta tag i. Men vi har pratat om det.
– BLOGGA MER. enbart av egoistiska skäl. älskar att gå tillbaka å förundras över mig själv. vad jag har gjort å inte gjort.
Nja, inte helt godkänt.
– GÖRA MINST TVÅ MINITRIPPAR MED M&J. skepp å hoj så så skoj. dom vet inte, men nu vet dom. Gäris, vi ska minitrippa. så, de har jag bestämt nu.
Nope, tror inte det blivit en enda?!?! Däremot har jag gjort den del med dom, fast en å en.
– KLARA BASÅRET. inga vidare kommentarer. jo, plugga mer.
Ja, jag klarade det, typ.
– SKAFFA ETT KUL SOMMARJOBB.
Jag fick ett, men som jag tackade nej till. Och gick tillbaka till mitt gamla jobb, fast ny avdelning.
– FÖRBÄTTRA MITT HP.
Ja, jag skrev bättre i våras, 0.2 höjde jag mig med.
– LÄSA MER. å då menar jag inte i heureka fysik, utan skönlitterärt.
Mjaaaaneeee…. har läst kanske 4 böcker i år? Men köpt flera stycken.
– MINST EN RESA TILL KÖPENHAMN. min bästa stad, älskar kbh.
Naaaaaj, inte blivit av. men jag har vart i malmö, så nära?
– GÅ PÅ FLER BAJENMATCHER. vi är liksom tillbaka. sånt måste stöttas.
JAVISST! Vart uppe på 5-6 hemmamatcher och närmare 10 bortamatcher, så, godkänt!
– VARA MER UPPDATERAD.
Ja, jo det tycker jag nog att jag har.
– SKAFFA LAMPOR TILL MIN JÄVLA UGN. OCH MITT JÄVLA KYLSKÅP. note to self.
Kylskåpet har jag köpt till, ugnen har på något magiskt vis börjat funka igen. Det tackar vi för.
– LÄSA EN KUL KURS PÅ UNI OM JAG INTE KOMMER IN PÅ LÄKARPROGRAMMET.
ja! läser psykiatri 1 7.5 HP och Kropp, Hälsa & läkemedel 7.5 HP.
– TATUERA MIG. åh så cheesy, men jag har idéer.
jag har bokat en tid. i februari!
– SUMMERBÖÖÖRSTA Å REJVA MED TJABOLITO.
nope, hade biljetter men skit hände. var på big slap istället!
– FÖRSÖKA TRÄFFA GAMLA KBA-VÄNNER MER.
tror inte jag träffat någon, en enda gång…
– GBG-KULTUR-FESTIVALA MED MARY. å äta som in i helvete. va full på valfri spelning.
jag å j var där å åt langos, churros mm iaf.
– HA FLER SMÅFESTER MED J, MARY & BASSY. va så sköj på kräfty.
nej, det fick vi inte ihop 😦
– VARA FULLARE ÄN 2014.
ja, detta har jag utan tvekan lyckats med.
– FYLLA 28(!!!!!!!!) det känns oundvikligt om jag inte typ dör.
yep, hade en fabulös afton med middag på pinchos och sen dans på yaki-da hela natten.
– GÅ PÅ BETYDLIGT FLER SPELNINGAR ÄN 2014. gick på typ 5 stycker 2014, så det borde ju inte bli några problem.
YES!! labbis & amsie brown, maggio, summer on med maskinen, rebecca&fiona, näääk&nimo, timbuk, nause mm. big slap med otto knows, blaster jaxx,  dimitri vegas & like mike, showtek & laidback luke. elliephant & major lazer. hm.. känns som jag glömt något.
– BÖRJA FOTOGRAFERA IGEN. eller måla. i värsta fall skriva. vara kreativ i alla fall.
nope, inte ett rätt.
– LYSSNA PÅ MER, NY MUSIK. dvs, INTE 80% HH. utan annat. FÖRSTÅTT.
javisst, 32% mer än förra året enligt spotify.
– SE PÅ MER SERIER OCH FILMER. alltså sluta slösurfa å läsa dåliga bloggar.
det har jag nog gjort ja.
– PROMENERA OCH LYSSNA PÅ PODDAR. det bästa jag vet. ungefär.
ja, detta har jag gjort mer eller mindre varje dag.
– YOLOA.
ja, när inte ångesten satt p för det
– GENOMFÖRA DEN-DÄR-GREJEN. (börjar på p å slutar på ride.) :))))))
ja! och vilken succé det blev!

bonuslistor:

saker jag kanske ska göra 2015:
ta körkortet. nej.
springa en mil i sträck ja! i mars hände det!
komma in på läkarprogrammet nej, tvivel & livskris kom i vägen.
spela mer tvspel njae det har jag inte gjort.
lära mig något onödigt lär mig onödiga saker varje dag pga flashback
tvinga V att komma till vbg nej 😦 😦 😦
sköta min uteplats å hänga mer där under sommarhalvåret ja! har köpt utemöbler å har hängt där en hel del faktiskt.
ha bättre rutin på mitt liv tveksamt.

saker jag inte ska göra 2015:
döda mina katter ej gjort.
göra en gastric by pass ej gjort.
torska på metamfetamin ej gjort.
börja röka ej gjort.
bli kär ej gjort.
dricka mindre cola ej gjort.
äta mindre chips ej gjort.
tycka synd om djur som har det svårt. (eller ja, i alla fall försöka att tycka mindre synd om dom) ej gjort.
börja träna ej gjort.
äta nyttigare ej gjort.

